Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible

Impulsem iniciatives alineades amb l'Agenda 2030 i, en particular, amb l'ODS 17, que subratlla la importància d'establir aliances per assolir els objectius.

El 25 de setembre de 2015 els caps d’Estat i de Govern dels 193 països de Nacions Unides, reunits a Nova York, van adoptar una nova agenda de desenvolupament sostenible que establia disset objectius globals (ODS), i un conjunt de metes relacionades, amb la missió d’eradicar la pobresa, protegir el planeta i assegurar la prosperitat de tots en l’horitzó dels propers 15 anys.

Partint d’aquest propòsit i en consonància amb el darrer dels objectius, l’ODS17, que subratlla la importància d’establir aliances entre els actors i les institucions, l’Agenda 2030 requeria la implicació i el compromís de tothom -governs, empreses, universitats, societat civil i ciutadania- per fer efectiva una profunda transformació social, econòmica i mediambiental.

Són múltiples els esforços que, a Catalunya, els diversos agents han dut a terme des d’aleshores a fi de desplegar plenament l’Agenda 2030. Convençuts de la necessitat d’accelerar-ne la implementació per mitjà de la coordinació de tot aquest seguit d’esforços i recursos, els membres de la Plataforma CTI, dedicaran les VI Jornades Catalunya Futura (Poblet, 24 i 25 d’octubre de 2019), a teixir aliances i a estimular noves col·laboracions multi-actor que els permetin avançar de forma co-responsable i més eficient vers l’assoliment dels ODS.

Amb la voluntat de maximitzar l’impacte de les accions respectives a l’hora de donar resposta als desafiaments globals i del país, les Jornades, que porten per títol “Fomentant aliances per a l’Agenda 2030 a Catalunya”, finalitzaran amb l’aprovació d’una declaració formal i un pla d’acció comú que marcaran el full de ruta de la Plataforma CTI durant els propers anys.

Activitats relacionades