El futur de l’esterilització de les begudes

L’eliminació de contaminants naturals, el processament i la conservació d’aliments, especialment els líquids, ha estat un repte de la indústria de l’alimentació. Els mètodes més utilitzats per a l’esterilització, homogeneïtzació i estabilització de líquids es basen en l’aplicació de components químics (additius i conservants) o en mitjans físics (pasteurització, UHT, evaporació, etc.). Ambdues solucions tenen punts febles: d’una banda, a la nostra societat cada cop s’accepta menys l’aplicació de components químics, i de l’altra, l’aplicació de mètodes físics, basats especialment en l’aplicació d’altes temperatures per tal d’eliminar bactèries, té un gran impacte en les propietats organolèptiques, ja que destrueixen vitamines i enzims i saturen els greixos insaturats.

El repte és, doncs, desenvolupar una tècnica que permeti esterilitzar i homogeneïtzar aliments líquids (làctics, sucs i salses) i altres productes líquids farmacèutics i cosmètics sense alterar-ne les propietats organolèptiques.

Ypsicon, després d’anys de recerca i desenvolupament, ha patentat una tecnologia ultraalta pressió homogeneïtzació (UHPH per les sigles en anglès) que resol el repte.

Informació

Agents implicats: UAB / Ypsicon