Un projecte disruptiu per avaluar el risc cardiovascular en pacients d’alt risc

L’anàlisi de la concentració de colesterol a la sang és el mètode més estès, rutinari i econòmic utilitzat, juntament amb altres factors, per a determinar el risc cardiovascular d’un pacient. Val a dir que les malalties cardiovasculars són la principal causa de mort al món i suposen un alt cost del sistema sanitari. A més, un 50% dels individus que pateixen un atac de cor presenten nivells de colesterol normals.

Durant les tesis doctorals que en què Roger Mallol i Núria Amigó fan a la Universitat Rovira i Virgili (URV), en el marc de la Plataforma Metabolòmica, estudiaven aquest element, i per mitjà del treball amb els grups de recerca clínica es fa palès que hi ha una necessitat mèdica no coberta: com mesurar el risc cardiovascular residual.

Biosfer Teslab, SL neix per oferir un primer producte al mercat, anomenat test Liposcale, un test avançat de lipoproteïnes que s’ha desenvolupat en el marc de les tesis de dos estudiants de doctorat de la URV, els esmentats Núria Amigó i Roger Mallol, i també gràcies a la col·laboració entre la Plataforma Metabolòmica i la Unitat de Recerca en Lípids i Arteriosclerosi de la mateixa URV.

Informació

Agents implicats: Biosfer Teslab / URV