TeRRIFICA (Territorial RRI fostering Innovative Climate Change Action) és un projecte europeu aprovat en la convocatòria Science with and for Society (SwafS) i finançat pel programa Horitzó 2020 de la Comissió Europea.

Al llarg dels tres anys i mig de durada del projecte, aquest pretén influir en les polítiques d’adaptació i mitigació al canvi climàtic mitjançant un seguit d’accions de recerca i innovació responsables (RRI) i la co-creació de coneixement amb diferents actors clau.

TeRRIFICA fomentarà la capacitat per a l'adaptació i mitigació al canvi climàtic en diferents regions europees, concretament a Bielorússia, França, Alemanya, Polònia, Sèrbia i Espanya. Aquest elaborarà fulls de ruta i indicadors de rendiment clau per a la implementació de les metodologies desenvolupades i les activitats d'adaptació i mitigació al canvi climàtic.

L'ACUP forma part del consorci del projecte, juntament amb 7 institucions europees més, liderant la comunicació del mateix. L'ACUP, a través de la Plataforma CTI, també s'encarregarà de coordinar el pilot del projecte que es realitzarà a l'àrea metropolitana de Barcelona. Hi participaran experts, diferents actors clau i grups d'investigadors de les universitats públiques catalanes.