23 febrer 2015

L'ACUP, en el marc de la Plataforma CTI, coorganitza junt amb ESADE, la Cimera Anual Science-Business els dies 19 i 20 de novembre de 2015. Cada any, des de 2008, la Cimera Anual de Science-Business reuneix els líders acadèmics, de la indústria i de la política per debatre com millorar el potencial tecnològic d'Europa i reduir la bretxa entre investigació i indústria. Enguany científics, executius, empresaris i inversors discutiran què cal fer per impulsar la innovació i estimular el creixement a Europa. Els temes de discussió seran, entre altres:  el programa Horitzó 2020; l'especialització intel·ligent per a un mercat global; la cooperació internacional, principalment de la zona del Mediterrani; el valor econòmic de la innovació; la superació de la crisi de finançament; i la innovació disruptiva.

En el marc de la Cimera Anual Science-Business també es reconeix l'excel·lència en la innovació. És per això que es donaran a conèixer els finalistes i guanyadors dels 7th Academic Enterprise Awards - ACES, els únics premis paneuropeus per empreses spin-out de les universitats i instituts públics d'investigació. A més, també s’atorgaran altres guardons com el Premi Global Innovació per a les noves empreses més innovadores formades fora de la UE i dels països del G-8; el premi Euromediterrània per a la creació d'empreses innovadores formades als països mediterranis amb un registre o una ambició d'ampliar el seu mercat a banda i banda de la Mediterrània; el premi a la Dona Emprenedora per a la creació d'empreses fundades per dones científiques, investigadors i empresaris; i el premi a la Innovació Social per a la creació d'empreses basades en idees i estratègies que responguin a les necessitats socials, crear noves relacions socials o col·laboracions i enfortir la societat civil.