jornada Innovative regions: How can the EU suport regional growth?
20 febrer 2014
Plataforma CTI

L’Associació Catalana d’Universitat Públiques de Catalunya (ACUP) s’ha fet partner estratègic de Science Business, una xarxa dedicada a promoure la innovació a Europa que proporciona als prenedors de decisions en el món de la recerca, la indústria i la política noves estratègies, idees i contactes per tal de reeixir en els seus projectes. La xarxa connecta 23 universitats líders en tecnologia, una dotzena de multinacionals i agències del govern i ofereix solucions als clients que busquen millors formes d'accedir a la investigació i la innovació del mercat europeu i mundial de polítiques, vincula els seus membres d’arreu d’Europa entre ells per tal de facilitar ofertes, desenvolupar l'estratègia, i a fer de caixa de ressonància de nivell superior als líders de la UE per posar a prova les seves noves idees sobre polítiques en matèria de recerca i innovació.

L’ACUP ha començat a participar a la xarxa Science Business amb una conferència del rector de la Universitat Rovira i Virgili, Francesc X. Grau, celebrada el 5 de febrer en el marc de la jornada Innovative regions: How can the EU suport regional growth? . En l’acte també van participar, entre altres, Johannnes Hahn, Comissionat de la Unió Europea per Politica Regional; Laura Calzà, professora i cap de la plataforma ‘Life Science’ de la Universitat de Bolonya i Joe Macri, vice-president de Microsoft per Europa, Orient Mitjà i l’Àfrica.

El rector Francesc X. Grau va poder explicar l'experiència de la mesa socioeconòmica del Camp de Tarragona com a exemple de cooperació universitat - empresa en el territori, reforçant el rol central de la universitat per a impulsar estratègies de desenvolupament territorial.

En el següent enllaç es pot consultar el vídeo de la jornada.

imatge: Flickr Science-Business