17 desembre 2018

El Consell General de Fira de Barcelona ha acordat el nomenament de Pau Relat, conseller delegat del grup Mat Holding, com a nou president del Consell d'Administració en substitució de Josep Lluís Bonet, que ha estat al capdavant de la institució des del 2004. A més del president, s'ha aprovat la designació de quatre consellers d'aquest òrgan de govern, integrat en l'actualitat per nou membres.

D'aquesta manera, a més de Relat, s'incorporen Mar Alarcón, consellera delegada de SocialCar; Kim Faura, director general de Telefónica a Catalunya; Helena Guardans, presidenta de Sellbytell; i Manel Vallet, vicepresident executiu de Catalonia Hotels & Resorts. Els nous consellers substitueixen a Núria Basi, Enric Crous, Enrique Lacalle i Carles Vilarrubí que, un cop finalitzat el seu mandat, deixen de formar part del Consell d'Administració, en el qual romanen Pedro Fontana, vicepresident executiu del grup Emesa; Luis Conde, president de Seeliger i Conde; Miquel Martí, president de Moventia; i Agustí Cordón, conseller delegat del Grupo Zeta.

Pau Relat, llicenciat en Farmàcia i màster en Economia i Direcció d'Empreses per l'Iese Business School, és conseller delegat de Mat Holding, grup industrial que integra companyies de productes fitosanitaris per a cultius, reg agrícola i tractament i conducció d'aigua. Així mateix, presideix la comissió internacional de la Cambra de Comerç de Barcelona; és des del 2011 vocal, en representació d'aquesta entitat, del Consell General de Fira, i des del 2018 president del Comitè Organitzador del saló Iwater.

El nou president ha agraït "l'excel·lent tasca de Bonet al capdavant de la institució, que s'ha posicionat com a referent en el mercat firal europeu i l'activitat de la qual té un important impacte econòmic i social a la ciutat de Barcelona i al conjunt del territori". En aquest sentit, i després de posar en valor el treball realitzat per la plantilla de Fira, ha assenyalat que assumeix aquest repte "amb gran il·lusió i amb l'objectiu de seguir impulsant el creixement de la institució, el seu lideratge i expansió internacional, així com el seu important paper dinamitzador de les empreses, el teixit productiu, els emprenedors i la innovació".

Projecte de país
Per la seva banda, Josep Lluís Bonet ha valorat "molt positivament" la seva etapa al capdavant de Fira de Barcelona i ha mostrat la seva "gran satisfacció" per finalitzar el mandat amb els millors resultats de la història de la institució que "avalen l'estratègia duta a terme durant anys que, amb visió de futur, li ha permès no només aguantar durant el període de crisi econòmica, sinó sortir reforçada i créixer, incrementant els seus ingressos, activitat firal i la seva presència a l'exterior". Bonet ha subratllat que Fira és "un projecte de país, fruit del consens entre les institucions, l'empresariat i la societat, i un gran exemple de cooperació entre el sector públic i privat com a motor de bones iniciatives, i així ha de continuar".

En aquest sentit, i després d'agrair el suport rebut durant aquests 14 anys, amb especial esment als treballadors de la institució i comitès organitzadors dels salons, ha desitjat "molta sort i encerts" al nou president i tots els membres del Consell d'Administració, i ha expressat el seu convenciment que "realitzarà una gran tasca al capdavant de l'organització per tal de continuar amb la seva senda d'èxits i lideratge".

Font: Fira de Barcelona