6 setembre 2016

En l’època dels canvis tecnològics exponencials, dels canvis demogràfics emergents i d’una globalització 360º, els territoris han de fer front al repte de la lluita per la competitivitat; una lluita que els permeti mantenir una línia de progrés socioeconòmic. En aquest context, la innovació a les empreses és clau.

24 febrer 2015

Entrem en el tercer any de vida de la Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (Plataforma CTI). Com sabeu, la Plataforma CTI treballa prioritàriament una temàtica en què coincideixen els agents de la triple hèlix (universitats, empreses i administracions públiques). El primer any es va dedicar a aprofundir en les connexions entre coneixement i innovació. El segon any el treball es va centrar en el mercat laboral i el capital humà.

16 juliol 2014

Els proppassats 9 i 10 de maig vam organitzar les Jornades Catalunya Futura que són la principal fita anual de la Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (Plataforma CTI). Es tracta de l’ocasió en què els membres de la Plataforma CTI i els empresaris i directius convidats ens trobem per a fer un punt i a part en les nostres activitats diàries, per a analitzar problemàtiques compartides i elaborar propostes que permetin d'avançar cap a un sistema formatiu i productiu més eficaç i eficient. Aquesta vegada vam posar l’accent sobre el “mercat de treball i el capital humà”.

6 març 2014

“Mercat de treball i capital humà” són dos conceptes que es donen la mà en l’àmbit discursiu, però que sovint van per separat en la realitat econòmica.
L’elevada taxa d’atur i la seva durada parlen de problemes estructurals. A Catalunya i a Espanya, les altes xifres de persones a l’atur han estat una continuïtat en les darreres dècades i ni tan sols en els períodes de creixement econòmic s'han pogut absorbir."

30 octubre 2013

Aquest inici de curs ha estat molt intens per a la Plataforma Coneixement, Territori, Innovació (Plataforma CTI). El present butlletí recull diversos continguts que donen fe de les activitats dutes a terme. Tanmateix, en aquest editorial em voldria centrar a destacar dos elements que em semblen rellevants del que hem viscut en aquests darrers dos mesos. En primer lloc, l’evidència, cada vegada més, de la força i la importància que juga la Plataforma CTI com a espai de trobada entre organitzacions del sistema d’innovació català. I, en segon lloc i com a conseqüència del primer, la importància d’aquest diàleg entre els agents del sistema d’innovació per a alimentar i definir les accions pròpies de la Plataforma.

18 juliol 2013

Com molt bé sabeu, des de fa pocs mesos, l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), en col·laboració amb Foment del Treball Nacional, la Micro, Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (PIMEC) i la Fundació de l’Obra Social ‘la Caixa’, amb el suport d’Abertis i d’Aqualogy, promou la Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (PCTI), la finalitat essencial de la qual és crear un espai estable i permanent de debat i de treball entre els sectors empresarials, les universitats i els principals actors institucionals pel bé del progrés social i econòmic de Catalunya.

Subscriu-te al butlletí

Arxiu de butlletins