Juny 3, 2010

OECD Reviews of Regional Innovation: Catalonia, Spain

Organització per a la Cooperació i Desenvolupament Econòmic (OCDE)

Amb més de set milions d’habitants i un PIB d’uns 204 mil milions d’euros, Catalunya no només és una regió important dins d’Espanya, sinó també dins de l’OCDE. De fet, la seva producció econòmica és similar a països com Portugal i Noruega. La regió va experimentar un creixement massiu de la població durant l’última dècada, a causa de la immigració, que va provocar en part el creixement del PIB. Tanmateix, la productivitat catalana s’està reduint, respecte a altres regions de l’OCDE, la qual cosa fa necessària la transició cap a un model de creixement impulsat per la productivitat a través d’un sistema d’innovació regional més fort. La regió ha reforçat amb èxit la seva base de recerca, i les inversions en R + D han augmentat per quatre vegades durant l’última dècada. Catalunya mobilitza ara agents del sistema d’innovació en centres regionals, com Barcelona, ​​per millorar la productivitat i abordar els reptes socials.

L’informe OECD Reviews of Regional Innovation: Catalonia, Spain avalua com millorar l’estratègia i les accions actuals de Catalunya per impulsar el seu sistema d’innovació tant a través dels seus propis programes com dels d’Espanya i de la Unió Europea. Serà d’interès per als responsables polítics, les empreses i altres actius en la promoció de la innovació i el desenvolupament econòmic regional.