Maig 1, 2019

Finalitza amb èxit la impartició de la segona edició del MOOC “Com crear la teva empresa”

Ha finalitzat amb èxit la impartició de la segona edició del MOOC gratuït Com crear la teva empresa desenvolupat per les universitats membres de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) en el marc de la Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (Plataforma CTI), i impulsat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i Catalunya Emprèn.

El MOOC, que va començar el proppassat 25 de març de 2019 i ha tingut una durada de tres setmanes, tenia com a objectiu oferir eines per adquirir competències i coneixements sobre conceptes claus per tirar endavant un projecte empresarial. Aquest s’ha estructurat en tres mòduls:

• M1: Visió general de l’emprenedoria.
  • M2: Creació del model de negoci. Canvas.
  • M3: Validació del model de negoci. Mètode lean startup.

D’un total de 482 alumnes inscrits, 104 han acabat i superat el curs amb èxit (aquesta xifra representa un 21,6% dels matriculats i està en línia amb la taxa habitual dels MOOCs establerta en el 15-20%). La valoració global dels estudiants que van respondre l’enquesta de satisfacció ha estat de 4,3 sobre 5.

El MOOC ha estat impartit per Juanjo Villanueva, catedràtic emèrit del Departament de Ciències de la Computació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), fundador del Centre de Visió per Computador de la mateixa universitat i autor del llibre Introducción al emprendimiento: Conceptos y metodologías para crear startups.