Març 20, 2014

La Plataforma CTI debat a l’entorn de ‘Noves vies per al desenvolupament local i territorial’

Més d’un centenar de persones van assistir ahir, dimarts 18 de març de 2014, al Seminari ‘Noves vies per al desenvolupament local i territorial’ organitzat en el marc del projecte Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (Plataforma CTI) i celebrat al Palau Macaya de Barcelona. El seminari es va centrar en l’anàlisi d’experiències de polítiques de foment de la innovació de clústers local-regional, de Catalunya i d’altres regions-ciutats altament innovadores. L’objectiu era analitzar casos de desenvolupament intensiu de la innovació territorial a escala europea i alhora recollir l’estat de la qüestió de la nova estratègia del desenvolupament dels sistemes territorials d’innovació regional, RIS3 (Regional Research and Innovation Strategies for Smart Specialization).

Jaume Lanaspa, Director General de l’Obra Social “la Caixa” i Jaume Casals, rector de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), en nom de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) van donar la benvinguda als assistents i van presentar el seminari. A continuació, Josep Miquel Piqué, director de l’Oficina de Creixement Econòmic de l’Ajuntament de Barcelona i president de la Xarxa Parcs Científics i Tecnològics de Catalunya (XPCAT) va pronunciar la conferència ‘Innovació local’. Tot seguit, van tenir lloc les dues taules rodones moderades per Montserrat Pareja-Eastaway, professora i investigadora del Creativitat, Innovació i Transformació Urbana – Universitat de Barcelona (CRIT-UB). En la primera, titulada ‘Innovació local i territorial: perspectiva europea’ van participar els ponents Markku Markkula, assessor de l’Aalto University (Finlàndia) i membre del Comitè de les Regions de la Unió Europea, i Iván Tosics, director del Metropolitan Research Institute (Budapest, Hongria). En la segona taula centrada en les ‘Noves vies per a la innovació local i territorial a Catalunya’ van participar Joan Miquel Hernández, cap de Desenvolupament Empresarial de la Direcció General d’Indústria de la Generalitat de Catalunya; Josep Andreu i Figueras, president del Port de Tarragona i vicepresident de la Mesa Socioeconòmica del Camp de Tarragona i Oriol Oró, conseller delegat de Globalleida.

La Plataforma CTI és un projecte estratègic per enfortir el desenvolupament econòmic i social de Catalunya. La Plataforma CTI promou la interacció i la cooperació estable entre les universitats, el món empresarial i les administracions publiques de Catalunya per tal de treballar conjuntament pel progrés social, la competitivitat econòmica i la vitalitat cultural. L’impulsen l’ACUP, l’Obra Social “la Caixa”, Foment del Treball Nacional, PIMEC i la Generalitat de Catalunya i hi col·laboren les empreses Abertis, Repsol, Aqualogy, Sigma i Festo.