Novembre 19, 2014

La Plataforma CTI presenta l’Atles de la innovació a Catalunya

El dijous 13 de novembre al vespre a la fàbrica Moritz de Barcelona, va tenir lloc la presentació pública de l’Atles de la innovació a Catalunya impulsat per la Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (Plataforma CTI). L’Atles recull setze experències de col·laboració entre les universitats públiques catalanes i empreses per tractar de conèixer i entendre el procés de col·laboració des del primer contacte entre el grup de recerca i l’empresa, passant per les visicituds superades i acabant amb l’impacte i reptes que la col·laboració ha presentat per a les dues organitzacions.

Després dels setze casos inicials l’objectiu de la Plataforma CTI és completar l’Atles cada any amb noves experiències de cooperació universitat-empresa que, com les escollides fins ara, tinguin un alt impacte innovador i valor per a la competitivitat de l’economia. Entre les característiques de les experiències seleccionades per l’Atles es valora sobretot que hagin tingut lloc en els darrers dos anys, que siguin multisectorials (agroalimentació, biotecnologia, ciències socials, etc.) i que comptin amb un component de diversitat geogràfica així com que s’enquadrin en alguna de les les tipologies de cooperació empresa- universitat (UBC) recollides per la Comissió Europea: col·laboració en R+D, transferència de resultats de la R+D, mobilitat, formació, joint-venture, entre d’altres.

L’acte de presentació, especialment adreçat a tots aquells responsables de la recerca i la innovació a empreses i universitats, va comptar amb la participació d’alguns dels integrants de les experiències seleccionades.