Febrer 6, 2014

L’ACUP nou partner estratègic de Science Business

L’Associació Catalana d’Universitat Públiques de Catalunya (ACUP) ha esdevingut soci estratègic de Science Business, una xarxa dedicada a estimular la innovació a Europa que proporciona als responsables de prendre decisions dels mons de la recerca, la indústria i la política noves estratègies, idees i contactes per tal de reeixir.

La xarxa ofereix solucions als clients que busquen millors formes d’accedir al mercat europeu de la  investigació i la innovació i de les polítiques; enllaça els més de 50 membres universitaris i corporatius per facilitar tractes, desenvolupar estratègies, augmentar els seus perfils públics  i ajudar a comunicar la importància de la innovació pel futur d’Europa. Proporciona una interlocució de primer nivell perquè els líders de la UE posin a prova les seves noves idees polítiques en recerca i innovació; realitza investigacions i anàlisis originals de les qüestions clau de la política de recerca i innovació de la UE; i forneixen coneixements experts i les darreres informacions sobre els desenvolupaments de la innovació i la investigació a Europa.

L’ACUP ha iniciat la seva col·laboració amb la xarxa Science Business en el marc de la Jornada ‘Innovative regions: How can the EU support regional growth?’, celebrada el 5 de febrer, on ha participat el rector de la Universitat Rovira i Virgili, Francesc Xavier Grau. Altres personalitats que van intervenir a l’acte van ser, entre d’altres, Johannnes Hahn, Comissari de Política Regional de la Unió Europea; Laura Calzà, professora i cap de la plataforma ‘Life Science’ de la Universitat de Bolonya; i Joe Macri, vice-president de Microsoft per Europa, Orient Mitjà i Àfrica.

El rector de la URV Francesc Xavier Grau va descriure l’experiència de la mesa socioeconòmica del Camp de Tarragona com a exemple de cooperació universitat – empresa en el territori, tot reforçant el rol central de la universitat per impulsar estratègies de desenvolupament territorial.