TeRRIFICA

Aprovat en la convocatòria Science with and for Society (SwafS) i finançat en el marc del programa Horitzó 2020 de la Comissió Europea, TeRRIFICA (Territorial RRI fostering Innovative Climate Change Action) és un projecte que té per objectiu influir en les polítiques de mitigació i adaptació al canvi climàtic mitjançant un seguit d’accions de recerca i innovació responsables (RRI) i la co-creació de coneixement entre actors rellevants de sis regions pilot europees.

El projecte està coordinat per la science shop WILA Bonn (Bonn, Alemanya), i compta amb la participació d’un consorci transdisciplinari format per tres institucions de recerca, tres entitats sense ànim de lucre, una associació pública d’universitats i una institució pública per a la promoció de la ciència.

Al llarg dels tres anys i mig que dura TeRRIFICA (gener 2019-juny 2022), s’elaboraran fulls de ruta i indicadors de rendiment clau per a la implementació de les metodologies i les activitats desenvolupades.

El projecte TeRRIFICA s’alinia amb l’Agenda 2030 de les Nacions Unides i els seus Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

El rol de l’ACUP en el si del projecte consisteix en liderar-ne la comunicació i coordinar, a través de la Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (CTI), la regió pilot corresponent a l’àrea metropolitana de Barcelona tot involucrant experts en canvi climàtic de grups d’investigació de les universitats públiques catalanes, així com representants de l’administració, el sector privat i la societat civil.

TeRRIFICA té per objectiu influir en les polítiques de mitigació i adaptació al canvi climàtic en sis regions pilot europees

Activitats relacionades

Articles i entrevistes relacionats