Marc Simón i Martínez

director corporatiu de l’Àrea Social de la Fundació “la Caixa”

Marc Simón i Martínez (Barcelona, 1960) és, des de setembre de 2014, director corporatiu de l’Àrea Social de la Fundació “la Caixa”. Màster Tècnic de Desenvolupament en entorns TIC per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i Programa de Direcció General (PDG) per l’IESE de la Universitat de Navarra, després d’una breu estada a Telefònica, ha desenvolupat tota la seva carrera professional a la Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona ”la Caixa”, on va començar l’any 1981, participant, des de llavors, en diverses tasques de l’entitat.

A “la Caixa” ha dirigit les àrees de Gestió Tecnològica, Sistemes d’Informació, Organització i Qualitat Operativa i Innovació i Expansió Internacional. De manera rellevant, com a director de Gestió Estratègica i Arquitectura del Sistema d’Informació, es va dedicar a la solució informàtica de la incorporació a l’Euro i de l’efecte 2000. El juliol del 2008 es va incorporar a la Fundació “la Caixa”, com a director de l’Àrea d’Integració Social i, el setembre de 2014, va ser nombrat director corporatiu de l’Àrea Social. En l’actualitat i, des de juliol de 2017, és, a més, subdirector general de Fundació Bancària “la Caixa” amb responsabilitat de tots els Programes Socials.