19 novembre 2015

Cimera Anual Science|Business 2015 “Innovar per créixer”

Sota el títol "Innovar per créixer", els dies 19 i 20 de novembre, de 2015 es va celebrar la Cimera Anual Science|Business 2015 que inclou el Fòrum dels Líders de la Innovació (a la Casa Convalescència) i la Conferència en línia (a ESADEFORUM).

El 30 de novembre de 2015, l’atenció mundial estarà centrada en la Cimera Mundial del Clima COP21, a París. Durant la preparació de la COP21, els membres de la xarxa Science|Business formada per universitats líders en recerca, multinacionals i agències governamentals adoptaran el dia 19 de novembre de 2015 a Barcelona una declaració conjunta sobre la importància de potenciar la recerca i la innovació per fer front al canvi climàtic i aconseguir un creixement sostenible.

Com a societat, ho volem tot: creixement econòmic, energia assequible, cohesió social i responsabilitat ambiental. Això serà impossible sense noves tecnologies i estratègies: innovacions en energies renovables, materials, tecnologies digitals, models de negoci, polítiques regionals i molt més. L’any 2002, el Consell Europeu va fixar per al 2010 l’objectiu de destinar el 3% del PIB a recerca i innovació. No es va assolir. Allunyant-se de l’argument de despesa, la xarxa Science | Business proposa un nou enfocament: Com aconseguir un creixement sostenible del 3% mitjançant la innovació?

En el marc del projecte Plataforma Coneixement, Territori i Innovació (Plataforma CTI), l’Associació Catalana d’Universitats Públiques organitza, juntament amb ESADE-Universitat Ramon Llull (URL), la Cimera Anual Science | Business 2015 ‘Innovar per créixer’, els dies 19 i 20 de novembre de 2015 a la Casa Convalescència i a ESADEFORUM respectivament.

Cada any, des de 2008, la Cimera Anual Science | Business reuneix els líders acadèmics, de la indústria i de la política per debatre com millorar el potencial tecnològic d’Europa i reduir la bretxa entre investigació i indústria. Enguany, científics, executius, empresaris i inversors discutiran què cal fer per impulsar la innovació i estimular el creixement a Europa. Els temes de discussió seran, entre altres el programa Horitzó 2020; l’especialització intel·ligent per a un mercat global; la cooperació internacional i, principalment, a la zona del Mediterrani; el valor econòmic de la innovació; la superació de la crisi de finançament; i la innovació disruptiva.

En el marc de la Cimera Anual Science|Business també es reconeix l’excel·lència en la innovació. És per això que es donaran a conèixer els finalistes i guanyadors dels 7th Academic Enterprise Awards (ACES), els únics premis paneuropeus per empreses spin-out de les universitats i instituts públics d’investigació. A més, també s’atorgaran altres guardons com el Premi Global Innovació per a les noves empreses més innovadores formades fora de la Unió Europea i dels països del G-8; el premi Euromediterrània per a la creació d’empreses innovadores formades als països mediterranis amb un registre o una ambició d’ampliar el seu mercat a banda i banda de la Mediterrània; el premi a la Dona Emprenedora per a la creació d’empreses fundades per dones científiques, investigadores i empresàries; i el premi a la Innovació Social per a la creació d’empreses basades en idees i estratègies que responguin a les necessitats socials, que crein noves relacions socials o col·laboracions i que enforteixin la societat civil.