14 desembre 2016

2016. Innovació i reptes socials

Europa, i el conjunt dels seus estats i regions, s’enfronta a un doble repte: d’una banda, construir un sistema econòmic sostenible i competitiu a escala global, conformat per un teixit d’empreses sòlides i intenses en innovació i que generin valor afegit; de l’altra, atendre i donar resposta adequada a les problemàtiques socials creixents per tal de basar el projecte europeu en una societat justa, equitativa, oberta i que ofereixi oportunitats de futur als seus ciutadans.

Massa sovint, aquests dos reptes s’aborden des d’òptiques distants o paral·leles, quan, de fet, els àmbits social, econòmic i cultural han de convergir i constituir la peça central d’un mateix projecte col·lectiu i polític. Així mateix, en aquest context, la innovació, el coneixement i el capital humà qualificat juguen un paper estratègic i arrelen amb la tradició secular europea.

El Seminari internacional ‘Innovació i reptes socials’
vol aprofundir sobre aquestes qüestions des d’una perspectiva interdisciplinar i interinstitucional, analitzant experiències específiques i debatent en un sol fòrum amb experts i responsables i directius de ciutats, governs, empreses i universitats.