1 octubre 2013

2013. Coneixement i innovació

La primera edició del Seminari internacional girarà entorn als àmbits del ‘Coneixement i la Innovació’. El seminari comptarà amb la presència del president de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP), Ferran Sancho; el president de Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (PIMEC), Josep González; el president de Foment del Treball Nacional, Joaquim Gay de Montellà, el vicepresident de PIMEC, Lluís Bahamonde; i el director de l’Obra Social “la Caixa”, Jaume Lanaspa.

A continuació, Alicia Granados, directora sènior de Genzyme i presidenta del Consell Social de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), presentarà la Declaració de Poblet sobre “Innovació i Competitivitat”. El cuiner Ferran Adrià, de la Fundació Bulli, pronunciarà la ponència inaugural.

La primera sessió amb el títol ‘Coneixement i Innovació: claus per a la competitivitat econòmica i el progrés social’ anirà a càrrec d’Enrique Torres, director de Business Development & Innovation de Siemens España, i seguirà una segona sessió de debat a l’entorn de ‘La innovació en el context internacional’. En aquesta es tractaran quatre casos d’èxit: Euskadi amb Mari José Aranguren, directora d’investigació d’Orkestra (Instituto Vasco de Competitividad) i José Luís Larrea, president d’Ibermática; Baden-Wurttemberg amb Andreas Koch, investigador de l’Institute for Applied Economic Research; Israel amb Gustavo Fuchs, responsable d’Intel·ligència de negoci i Propietat intel·lectual de Yissum – Hebrew University of Jerusalem; i Massachusetts amb Susan Windham-Bannister, presidenta i CEO del Massachusetts Life Sciences Center.

A la tarda el seminari continuarà amb una taula rodona a l’entorn de la ‘Innovació i coneixement a Catalunya. L’agenda 2013-2020’ amb Francesc Xavier Grau, rector de la Universitat Rovira i Virgili (URV); Ramon Carbonell, vicepresident de Copcisa i president del Consell Social de la Universitats Politècnica de Catalunya (UPC); Miquel Martí, president de FemCAT; Miquel A. Pericàs, vocal de l’Associació Catalana d’Entitats de Recerca; i Pere Torres, secretari d’Empresa i Competitivitat de la Generalitat de Catalunya.

La darrera sessió estarà dedicada a les ‘Polítiques governamentals per a la innovació’ amb les intervencions d’Antoni Castellà, secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya; Xabier Goenaga, cap de la unitat de Coneixement per al Creixement de l’Institute for Prospective Technological Studies de la Comissió Europea; i Mario Marcel, director adjunt de la Unitat de Governança pública i Desenvolupament territorial de l’OCDE. El debat serà conduit per l’ex-president de la Generalitat de Catalunya, Jordi Pujol.

L’acte de cloenda anirà a càrrec de Ferran Sancho, Jaume Lanaspa i el conseller d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, Andreu Mas-Colell.