Amat Salas, Oriol

rector de la Universitat Pompeu Fabra (UPF)

Oriol Amat Salas és rector de la Universitat Pompeu Fabra (UPF).

Catedràtic d’Economia Financera i Comptabilitat d’aquesta universitat des de l’any 2001, és doctor en Ciències Econòmiques per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i Llicenciat i MBA en Administració i Direcció d’Empreses per ESADE-Universitat Ramon Llull (URL).

Professor a la UPF des del 1992, ha fet estades en diversos centres de referència internacional. Les seves línies de recerca inclouen l’anàlisi dels factors d’èxit de les organitzacions i els aspectes ètics de les finances. Ha dirigit més d’una quinzena de tesis i és autor d’articles científics i més de quaranta llibres, entre d’altres publicacions.

El seu interès per les quatre dimensions principals de la vida acadèmica (recerca, transferència de coneixement, docència i gestió) l’ha conduït a exercir diversos càrrecs acadèmics i de gestió, dins i fora la universitat. A la UPF ha estat degà de la UPF Barcelona School of Management (2018-2021), director del Departament d’Economia i Empresa (2003-2005), vicerector d’Economia, Sistemes d’Informació i Serveis (1997-2001) i, específicament en l’àmbit docent, director del Centre per a la Qualitat i Innovació Docent (2006-2011).

També ha col·laborat activament amb diverses institucions de la societat, com ara el Col·legi d’Economistes de Catalunya, del qual és degà; la Cambra de Comerç de Barcelona, la Petita i Mitjana Empresa de Catalunya (PIMEC) o el grup de treball ‘Catalunya 2022’, que dissenya l’estratègia post Covid.