Aranguren Querejeta, Mari Jose

directora general d’Orkestra – Instituto Vasco de Competitividad

Mari Jose Aranguren Querejeta és directora general d’Orkestra- Instituto Vasco de Competitividad.

Catedràtica d’Economia de la Deusto Business School, és experta en competitivitat, estratègies territorials, clústers i polítiques de competitivitat, àrees en què té múltiples publicacions en llibres i revistes d’àmbit nacional i internacional.

Ha liderat i participat en diferents projectes d’investigació nacionals i internacionals. És també avaluadora de projectes de recerca europeus i de diverses revistes científiques.

El desembre de 2016 va rebre un reconeixement per la seva trajectòria personal i la seva contribució a la competitivitat territorial de part de l’Institut d’Estratègia i Competitivitat de la Universitat de Harvard.

Entre els anys 201 4 i 2016, va ser membre del Consell Assessor de la Comissió Europea en el programa Horizon 2020 en el Societal Challenge 6 ‘Europe in a changing worldInclusive, Innovative and Reflective Societies’ i en el repte de ‘Spreading Excellence and Widening Participation’.

De formació és doctora en CCEE i Empresarials per la Universitat de Deusto. Té la diplomatura d'”Especialització en Docència Universitària”, ha realitzat el Curs Microeconomics of Competitiveness (MOC) dissenyat per Michael E. Porter de la Universitat de Harvard i ha cursat un postgrau en Coaching Executiu. Així mateix, ha rebut una formació en Lideratge Ignasià dirigit a les persones de les institucions jesuïtes amb responsabilitat en el lideratge.