Queralt Bassa, Arnau

director del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS) i president de la Xarxa Europea de Consells Assessors en Medi Ambient i Desenvolupament Sostenible (EEAC)

Arnau Queralt i Bassa és, des de l’octubre de 2011, director del Consell Assessor per al Desenvolupament Sostenible (CADS) de la Generalitat de Catalunya i, des del gener de 2015, president de la Xarxa Europea de Consells Assessors en Medi Ambient i Desenvolupament Sostenible (EEAC).

Llicenciat en Ciències Ambientals per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i màster en Gestió Pública pel Programa Interuniversitari de Govern i Gestió Pública de les universitats UAB, UPF i ESADE-URL, es va diplomar en Afers Europeus pel Patronat Català ProEuropa i l’Escola Diplomàtica del Ministeri d’Afers Exteriors i de Cooperació.

En tant que director del CADS, ocupa el càrrec de secretari de la Comissió Interdepartamental del Pla Nacional per a la Implementació de l’Agenda 2030 a Catalunya. Ha estat membre observador de la Plataforma Multiactor d’Alt Nivell per a la Implementació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de la Comissió Europea, en representació de l’EEAC, i és membre del comitè de direcció del Grup d’Experts en Canvi Climàtic i Ambiental a la Mediterrània (MedECC), del Grup d’Experts sobre ODS i Educació Superior de la Global University Network for Innovation (GUNI) i de la iniciativa Planetary Emergency Partnership del Club de Roma. Va presidir el Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB).