Poveda Martínez, Carme

directora d’Anàlisi Econòmica de la Cambra de Comerç de Barcelona

Carme Poveda Martínez és directora d’Anàlisi Econòmica de la Cambra de Comerç de Barcelona i professora associada d’Economia Aplicada a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Llicenciada en Economia per la Universitat de Barcelona (UB) i màster en Economia Aplicada per la Universitat Pompeu Fabra (UPF), els seus camps d’especialització són l’economia catalana, la indústria, la inversió pública, l’entorn econòmic i empresarial, i l’economia de gènere.

És directora i autora de la Memòria Econòmica de Catalunya del Consell General de Cambres de Catalunya. La Memòria de 2017 es va dedicar monogràficament a la relació Universitat-Empresa, la Memòria de 2018 a l’Agenda 2030, i la Memòria de 2019 al futur de les infraestructures amb una visió post-Covid.

Des de l’any 2008, col·labora amb l’Observatori Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Comerç de Barcelona realitzant estudis de gènere. També ha participat en l’elaboració del Pacte Nacional per a la Societat del Coneixement. És membre del Consell Assessor de la Comissió Facilitadora de l’Activitat Econòmica de la Generalitat de Catalunya, del Consell Científic IND+I Viladecans, del Jurat del Premi Catalunya d’Economia 2019 de la Societat Catalana d’Economia i del Jurat dels Premis Nacionals Indústria Connectada 4.0 del Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme.