Bassols Rheinfelder, Clara

directora de la Fundació Bertelsmann

Clara Bassols Rheinfelder és, des de l’any 2015, la directora de la Fundació  Bertelsmann, filial de la fundació alemanya, Bertelsmann Stiftung.

Sota el lema “Per a l’ocupació juvenil”, la fundació treballa en dos projectes complementaris. Mitjançant el projecte Orientació Professional Coordinada, recolza els centres educatius a través d’assessorament, eines i metodologies en l’orientació professional dels adolescents. El segon projecte té com a objectiu contribuir a assolir una formació professional dual de qualitat a Espanya. Ha impulsat i lidera l’Aliança per a l’FP Dual, xarxa que ja compta amb 1.400 empreses, centres educatius i altres institucions compromesos amb la introducció i la difusió de la formació professional dual.

Amb anterioritat a la seva incorporació a la Fundació Bertelsmann, va treballar molts anys com a advocada laboralista en diversos bufets internacionals, així com en un grup empresarial multinacional en el qual va desenvolupar diferents responsabilitats en el departament jurídic i en el departament de recursos humans.