Coromina Juncà, David

director de Desenvolupament Empresarial de la Cambra de Comerç de Girona

David Coromina Juncà és director de l’equip de Desenvolupament Empresarial de la Cambra de Comerç de Girona, una àrea multidisciplinar que incorpora activitats molts diverses: serveis d’informació, tramitació certificats i visats, emprenedoria, suport a la industria, innovació, accions sobre energia, startups i programes europeus.

Nascut a Olot l’any 1972 i format en l’àmbit de la comunicació empresarial, és tècnic de Relacions Públiques per la Universitat de Barcelona (UB), graduat en Comunicació i Relacions Públiques per la Universitat de Girona (UdG) i graduat en Administració i Direcció d’Empreses per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

Fundador i director de la consultoria empresarial Daco Iniciatives, és expert en fires, comerç i turisme, i col·labora amb institucions públiques i privades en la promoció econòmica i turística de diferents àrees de Catalunya. També és cofundador d’Unicbuy, botiga en línia especialitzada en regals originals i d’autor, i membre del Consell d’Administració de Giroquàntic, empresa especialitzada en tecnologia.

El 2012 va publicar el llibre No et vull vendre cap moto! Apunts de fires, comerç i turisme, el 2013, Els que importen exporten, i, el 2016,  L’empremta de la societat civil.

Forma part de nombroses associacions i entitats. Va ser coordinador de la plataforma cívica La garrotxa per Bòsnia. El 1997, es va incorporar a la Junta Directiva del Centre d’Iniciatives Turístiques d’Olot, i,el 2020, al Consell Rector de la Cooperativa Catalana de Serveis Financers.