Corominas Guerin, Joan

president del Consell Social de la Universitat de Barcelona (UB)

Joan Corominas Guerin és empresari i, des de l’octubre de 2018, president del Consell Social de la Universitat de Barcelona (UB), òrgan de govern del qual n’havia estat també president en funcions (juliol de 2016), vicepresident (des de l’any 2008) i conseller (des de l’any 2000).

Nascut a Barcelona l’any 1954, és enginyer industrial per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), especialitat Organització Industrial. Igualment, va cursar el Programa de Direcció General (PDG) de l’Institut d’Estudis Superiors de l’Empresa (IESE).

En l’actualitat, ocupa els càrrecs de conseller de Sabadell Consumer Finance (des de 2018) i de Sabadell‐Urquijo Banca Privada (des de 2010), així com d’administrador de Vapor Vila Fuste S.L.(des de 2000) i de Quibler S.L. (des de 1990).

Anteriorment, havia exercit com a president (1997‐2008), vicepresident (1995‐1997) i conseller (1991‐1995) de Sabadell Aseguradora Cia. De Seguros y Reaseguros S.A., i president (1995‐2001) i conseller (1989‐1995) del Consell de Digitek Micrologic S.A. A més, va treballar com a administrador de Vapor Vila Fuste S.A., Vallcor S.A., Corpre S.A., i Edificios Mercantiles S A. (1993‐2000), gerent de Filana S.A. (1988‐1993) i gerent de LaboratorisKnickerbocker SAE (1982‐1988) i adjunt a Gerència (1976‐1982).

Així mateix, va ser patró i vicepresident primer de diverses fundacions del grup de la UB: Fundació Bosch i Gimpera, Fundació Parc Científic de Barcelona, Fundació Institut de Formació Contínua de la UB (IL3‐UB), Fundació Josep Finestres, Fundació Montcelimar, Fundació Agustí Pedro i Pons, Fundació Guasch Coranty i Fundació Solidaritat.