Lanaspa Gatnau, Jaume

assessor de la Presidència a la Fundació “la Caixa” i president de l’Oficina del Club de Roma a Barcelona i d’UNICEF Catalunya

Jaume Lanaspa Gatnau és assessor de Presidència a la Fundació ”la Caixa”, president de l’Oficina del Club de Roma a Barcelona i president d’UNICEF Catalunya. Així mateix, és president de la Xarxa Espanyola de Ciutats Interculturals (RECI) i vicepresident de la MED Confederation.

Nascut a Barcelona l’any 1944, es va llicenciar en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona (UB) i va cursar estudis a l’Escola de Negocis IESE.

Des del setembre de 2003, data en què es va re-incorporar a “la Caixa”, fins al març de 2008, va ser director executiu de Recursos Humans i Responsabilitat Social Corporativa. Des d’aleshores i fins a l’octubre de 2014, va assumir la direcció general de la Fundació Bancària ”la Caixa” i la direcció executiva de l’Obra Social de la Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona.

Al llarg de la seva dilatada trajectòria en el món financer, va ocupar els càrrecs de director general adjunt de Bankunión i de director general d’empreses com ACESA i Autopistes de Catalunya. També va treballar a l’estranger, concretament a França, com a director general de CaixaBank France, i a l’Argentina, com a director financer d’empreses concessionàries d’autopistes.

En la vessant acadèmica, va ser professor a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i a ESADE-Universitat Ramon Llull (URL).