Mònica Figueras Maz és doctora en Periodisme i llicenciada en Ciències de la Informació i en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Des de 1998, és professora del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) on imparteix diferents assignatures com ètica periodística, psicosociologia del consum o metodologia de la investigació. Les seves línies de recerca són la joventut i la comunicació, l’educació mediàtica i la deontologia periodística i té especial interès en la perspectiva de gènere, en tots els casos, amb una voluntat d’impacte social. Des del 2013 és vicerectora a la UPF, primer de Responsabilitat Social i actualment de Compromís Social i Igualtat i entre les seves atribucions està la transversalització d’aquest compromís a la docència, recerca i transferència i la vinculació de la universitat al territori.
- Sobre la Plataforma CTI

La Plataforma CTI ofereix un espai de cooperació estable entre els agents per promoure el desenvolupament socioeconòmic de Catalunya.
- Activitats

Entre altres activitats, la Plataforma CTI organitza anualment les Jornades Catalunya Futura (es requereix invitació) i els Seminaris Catalunya Futura (oberts al públic).
- Projectes
-
Agenda 2030
Activitats promogudes conjuntament pels membres de la Plataforma CTI a fi d’accelerar la implementació de l’Agenda 2030 a Catalunya en consonància amb l’ODS 17 «Aliança pels objectius».
-
Projectes europeus
Projectes finançats amb fons europeus on s’estimula la col·laboració entre els agents a través de la participació de l’ACUP ja sigui en la seva capacitat de coordinadora o de sòcia.
-
Atles de la Innovació a Catalunya
Recull de casos d’estudi basats en experiències reeixides de cooperació a Catalunya entre els grups de recerca de les universitats públiques i les empreses en sectors econòmics diversos.
-
- Recursos

La Plataforma CTI publica regularment informes, estudis, articles i entrevistes, alhora que coordina l’elaboració de documents sobre la base del consens dels diferents actors.
- Formació

-
Programes d’emprenedoria i innovació
Oferta de les universitats públiques catalanes en matèria d’emprenedoria, innovació i transferència de coneixement i tecnologia.
-
Formació dual universitària
Oferta de les universitats públiques catalanes en la modalitat dual cobrint itineraris específics en el marc de formacions de grau i màster.
-
Pla de Doctorats Industrials
Pla per impulsar la realització de tesis doctorals mitjançant l’estreta col·laboració d’empreses i universitats, amb una doble tutoria i amb un projecte d’interès empresarial.
- Actualitat
- Contacte
