Pedrerol Gallego, Joan

president del Consell Social de la Universitat Rovira i Virgili (URV)

Joan Pedrerol Gallego és, des de l’any 2015, president del Consell Social de la Universitat Rovira i Virgili (URV).

Nascut a Vilafranca del Penedès l’any 1954, és enginyer químic per l’Institut Químic de Sarrià (IQS) i diplomat per l’Escola de Negocis IESE en el Programa de Desenvolupament Directiu.

Ha exercit càrrecs d’alta responsabilitat en diferents empreses petroquímiques de Tarragona. Va iniciar la seva trajectòria professional a Paular SA, empresa integrada actualment a Repsol Química SA. Des de l’2008 fins al 2014, va dirigir el Complex Industrial de Repsol a Tarragona per les instal·lacions de Refinació i Química. Així mateix, va presidir l’Associació Empresarial Química de Tarragona entre els anys 2012i 2014.

També ha ocupat diferents càrrecs en empreses i organismes. Ha estat president del Centre Tecnològic de la Química de Catalunya (2008-2012); vocal dels consells d’administració del Consorci d’Aigües de Tarragona (2008-2011) i de l’Autoritat Portuària de Tarragona (2008-2014); president d’Aigües Industrials de Tarragona (2012-2014), i membre del Consell Assessor de Foment del Treball Nacional (2008-2014).