Pous Serrat, Pere

president d’Anthesis Lavola

Pere Pous Serrat és president d’Anthesis Lavola, empresa especialitzada en sostenibilitat.

Nascut a Manlleu l’any 1957, fill de pagès, va realitzar els seus estudis de primària i de batxillerat a La Salle de Manlleu i el COU a l’Escola Sant Miquel dels Sants, a Vic. Es va llicenciar en Biologia per la Universitat de Barcelona (UB) el 1981 i va obtenir el Màster en Gestió Ambiental al Món Rural per la mateixa universitat el 1987.

L’any 1981, va participar en la fundació de l’Escola de la Natura de La Vola, organitzant la primera escola de la natura per a mestres al veïnat de Sant Andreu de Lavola, a la comarca d’Osona.

El 1992, va deixar la feina de professor agregat d’institut de batxillerat i va assumir la Direcció General de Lavola. A partir d’aquell moment, va liderar el desenvolupament de l’empresa diversificant-ne els serveis i consolidant el que avui és una empresa especialitzada en sostenibilitat, amb seus a Manlleu, Barcelona, Madrid, Andorra i Bogotà.

L’any 2019 va culminar el procés de fusió de Lavola amb Anthesis Group amb l’objectiu de contribuir a forjar un grup líder a nivell global especialitzat en sostenibilitat.