Pérez Pérez, Carlota

Professora honorífica a l’Institute for Innovation and Public Purpose (IIPP-UCL)

Carlota Pérez Pérez, investigadora veneçolana-britànica, és experta en l’impacte social i econòmic del canvi tecnològic.

La seva llarga carrera ha cobert la funció pública, com a directora de Desenvolupament Tecnològic en el Ministeri de Foment de Veneçuela, on va crear la primera institució de capital de risc en el seu país, la consultoria internacional per a empreses com ara IBM, Ericsson i Cisco, i la funció acadèmica a la Universitat Central de Veneçuela, a la Universitat de Cambridge, a la London School of Economics (convidada durant tres anys com a Centennial Professor) i, actualment, a l’Institute for Innovation and Public Purpose (IIPP-UCL), a la Universitat de Sussex i en el TalTech d’Estònia.

El seu llibre, Revoluciones Tecnológicas y Capital Financiero: La dinámica de las burbujas y las épocas de bonanza, ha estat molt influent, especialment a Silicon Valley i a d’altres centres mundials d’innovació.

Com acadèmica resident a Anthemis (Regne Unit), el seu actual projecte d’investigació Más Allá de la Revolución Tecnológica analitza la manera com, històricament, la societat ha modelat les tecnologies, especialment l’Estat en definir amb les seves polítiques el context per a la innovació i la inversió.