José Manuel Pingarrón Carrazón

Pingarrón Carrazón, José Manuel

secretari general d’Universitats del Govern d’Espanya

José Manuel Pingarrón Carrazón és secretari general d’Universitats del Govern d’Espanya.

Llicenciat en Ciències Químiques per la Universidad Complutense de Madrid (UCM) (1977), és doctor en Ciències per la mateixa universitat (1981) i va fer una estada postdoctoral a l‘École Nationale Supérieure de Chimie de París (1982-1983).

Catedràtic de Química Analítica a la UCM (des de 1994), va ser professor visitant a la Cornell University (Estats Units) (1997).

És autor o coautor de més de 450 articles científics en revistes internacionals, 35 capítols de llibre, 2 llibres de text i 11 patents d’invenció. Va ser editor per a Europa de la revista Electroanalysis (Wiley-VCH) (fins el 2019) i investigador principal de projectes competitius regionals, nacionals, internacionals i de col·laboració amb empreses.

Ha ocupat els càrrecs de president de la Societat Espanyola de Química Analítica (SEQA) (1998-2001) i vicepresident de la Reial Societat Espanyola de Química (RSEQ) (2015-2019) i ha format part de la Junta Directiva de la Confederació de Societats Científiques d’Espanya (COSCE) (2014-2018).

Va rebre la medalla de la Facultat de Química i va ser guardonat amb el premi de recerca en Química Analítica de la RSEQ (2012). També va ser Fellow de l’International Society of Electrochemistry (2017) i va rebre el premi Investigació Científica 2018 del Grup d’Electroquímica de la RSEQ i la medalla d’honor de la Facultat d’Infermeria, Fisioteràpia i Podologia de la UCM (2019).

Ha estat membre de l’equip de gestió del subprograma de Química Bàsica del Pla Nacional d’Investigació del Ministeri d’Economia i Innovació (2008-2015), president del Consell Assessor de Ciència, Tecnologia i Innovació (2017-2018), vicerector de Transferència de Coneixement i Emprenedoria de la UCM (2015-2018), president de la Xarxa d’Oficines de Transferència de Resultats d’Investigació (OTRI) (2015-2016) i secretari executiu de la Sectorial d’I+D+I de la CRUE (2016-2018).