Salvi Mas, Quim

rector de la Universitat de Girona (UdG)

Quim Salvi Mas és el cinquè rector de la Universitat de Girona (UdG).

Escollit per votació de tota la comunitat el dia 30 de novembre de 2017, la seva missió, com a màxima autoritat acadèmica, és la de marcar les polítiques de govern, gestionar el bon funcionament de la Universitat, amb participació, qualitat, transparència i eficiència, i vetllar perquè aquesta sigui un espai on l’aprenentatge s’assoleixi amb el gaudi de qui ensenya i de qui aprèn, on la vocació de servei públic sigui sempre present, amb humilitat i generositat, i on la societat sigui un actor més de la comunitat universitària.

Nascut a Sant Feliu de Guíxols (Girona), és catedràtic d’Universitat de l’àrea d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors i membre del grup de recerca en Visió per Computador i Robòtica.

La seva experiència en gestió passa pel Departament d’Electrònica, Informàtica i Automàtica, la coordinació d’estudis de Grau i de Màster internacional i la direcció de l’Escola Politècnica Superior i, a nivell d’equip de govern, ha estat vicerector de Campus.

Els seus interessos a nivell de docència i recerca se centren en la visió per computador aplicada a la robòtica i a la imatge mèdica. Ha estat professor visitant de l’Ocean Systems Lab de la Universitat de Heriot-Watt (Regne Unit) i investigador principal de diversos projectes de recerca competitius i de transferència de tecnologia a nivell nacional i europeu. Ha estat director de 19 tesis doctorals i soci fundador de dues empreses de base tecnològica. És autor de 56 articles en revistes indexades i de 139 articles en congressos nacionals i internacionals que acumulen més de 8.900 referències a Google Scholar amb un índex h de 37.

Li agrada innovar a la cuina i compartir els resultats amb amics i nedar a la Costa Brava a qualsevol època de l’any.