Grau Sala, Ramon

director gerent de l’Agrupació d’Universitats Sigma

Ramon Grau Sala és director gerent de l’Agrupació d’Universitats Sigma.

Enginyer Informàtic per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i titulat international Unilever per la London School of Economics, va cursar el Màster en Ciència i Enginyeria Computacional de la UAB i el Programa de Desenvolupament Directiu (PDD) de l’Escola de Negocis IESE.

Fins el juny de 2020, va formar part del Board Member de l’European University Information Systems Organisation (Eunis) com a responsable de relacions amb la Comissió Europea i participant en projectes del programa ERASMUS+. També és membre del ET2020Working Group on Digital Education: Learning, Teaching and Assessment (WG DELTA). En el passat, va formar part del Comitè Assessor de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA–UAB).

Va publicar el primer llibre blanc de les TIC per al medi ambient (Fundació Fòrum Ambiental 2007) i va participar en la coordinació del primer llibre de la Xarxa Universitària d’Estudis de Postgrau i Educació Permanent (RUEPEP) publicat l’any 2019 amb el títol Més informació, millors decisions: Respostes al postgrau.

La Sociedad de la Información (SOCINFO) li va atorgar el tercer premi al projecte més innovador per a l’administració pública.

La seva llarga experiència professional de més de 30 anys li ha permès conèixer i participar en projectes a diferents multinacionals com Philips, Unilever, ABB, Nestlé, Roche, Novartis, Komatsu, Hitachi i Atos Origin.

Sigma ofereix solucions TIC per a les universitats en l’àrea de gestió acadèmica i de recerca. La garantia de qualitat del seu software fa que, avui dia, més de 30 institucions d’educació superior del territori siguin usuàries del seu programari. Entre aquestes institucions es troben la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat Autònoma de Madrid (UAM), la Universitat de Burgos (UBU), la Universitat Carlos III de Madrid (UC3M), la Universitat de Còrdova (UCO), la Universitat de les Illes Balears (UIB), la Universitat Nacional d’Educació́ a Distància (UNED), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat Pública de Navarra (UPNA), la Universitat de Valladolid (UVa), la Fundació́ Universitària Balmes i la Universitat de Saragossa (UNIZAR). Darrerament, s’han afegit al projecte la Universitat de Cantàbria (UC),  la de les Illes Balears (UIB) i, recentment, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Any rere any, el projecte Sigma segueix creixent incrementant les institucions interessades en ell.

Gràcies al seu model de responsabilitat social, els projectes de Sigma han rebut diversos reconeixements durant els darrers anys, en són exemples els premis de la consultora americana Gartner i de la Cambra de Terrassa. Així mateix, Sigma va signar un acord amb el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per a l’impuls de la formació professional en modalitat dual mitjançant el seu centre de formació i factoria de software pel qual ja han passat gairebé 500 estudiants en pràctiques.