Cuadras Morató, Xavier

director de l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat)

Xavier Cuadras Morató és director de l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat).

Professor titular del Departament d’Economia i Empresa de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) des de l’any 2001, va ser director de l’Escola Superior de Comerç Internacional (ESCI-UPF), centre universitari adscrit a la UPF, entre els anys 2005 i 2019.

En aquesta universitat ha exercit, entre d’altres càrrecs, com a sots-director del Departament d’Economia i Empresa, des de l’any 2015 fins al 2018, i el de cap d’Estudis de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, des del 2000 fins al 2002. També és professor afiliat de la Barcelona Graduate School of Economics.

Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona (UB), l’any 1987, i doctor en Economia per la Universitat de York, el 1996, va ser professor visitant a la Universitat de Pennsilvània, els anys 1993 i 2003, i a la Universitat de Rochester, el 1995.

La seva docència i recerca abasta diferents camps, com la macroeconomia, el mercat de treball i l’economia política. Ha publicat diversos llibre i articles científics en revistes espanyoles i internacionals. També ha dirigit i ha participat en nombrosos projectes de recerca de caire competitiu. Va col·laborar amb les agències d’avaluació de la recerca universitària de la Junta d’Andalusia, entre els anys 2016 i 2019, i el govern espanyol entre el 2015 i el 2017. Va rebre el Premi d’Investigació del Consell Econòmic i Social de l’Estat l’any 2006.